torsdag 21 oktober 2010

I would cut of my right arm to be someones lover

hittade en samling ord från förra året på min usb;


Bilden

Du hade gjort slut med mig. Du sa det aldrig. Men jag förstod. Förstod att du inte ville träffa mig något mer. Och jag var kär. Kär i den unge mannen med det nästintill vita fluffiga håret. Sådant hår man bara vill ta på. Kär i han med den lätt solkyssta hyn och den långa gängliga kroppen. Han som man inte tror har någon dialekt först när man ser honom, men som det visar sig har en lätt gullig värmländska. Han som kan spela dragspel och ser ut att ha jättemjuk näsa. Han som har fint leende och speciella hörntänder. Han som passar så bra i svarta stora glasögon, sådana glasögon man känner att man någon gång bara måste prova. Han i den randiga tröjan. Han som är som nästan vem som helst. Men inte är det.
Jag var kär i honom. Bilden jag skapat. Bilden där jag var speciell. Bilden där vi var sötast. Han och jag. Tillsammans. Bilden som inte alls stämmer med verkligheten, eller gör den det? Den kanske kunde ha gjort. Men det är slut. Jag saknar dig. Tror jag.

1 kommentar:

  1. Nämen oj, en mustarsch-topp? Då måste jag nog också tänka om lite när det gäller Gina tricot! Mustarschen är ju fantastiska!

    SvaraRadera