torsdag 17 mars 2011

Ibland skriver jag ner saker som jag tycker kan vara fina att minnas, här är några från sommaren 2010

·         När mina grannar ville hjälpa till att sätta upp mitt tält på Festivalen
·         När jag hade missat sista bussen hem, regnet öste ner och jag gick hand i hand hem till en pojke,
·         När killen skrev att han tyckte jag verkade vara en märklig person, på ett positivt sätt,
·         När pojken med de gröna skorna försiktigt höll om mig under en spelning,
·         När jag var jättetrött och bara ville åka hem, och jag såg pojkens gröna väska bland allt folk, och allt plötsligt kändes allt så himla bra igen,
·         När den unga mannen frågade vet du vad du är, och jag gissade på jobbig var på han skrev, du är vacker,
·         När jag frågade; du ringer väl, och han svarade; varje dag, även om vi båda visste att det inte var sant och att det mest kändes lite fånigt,
·         När vi låg i en säng tidigt på morgonen första sommarlovsdagen och han munpruttar på min axel så jag skrattar till,
·         När en pojke kom och hälsade på mig i några dagar, och vi hade vår egen  festival nere vid sjön med musik från färgglada hörlurar samtidigt som solen gick ner,
·         När en pojke skulle åka hem, regnet öste ner, och vi kysste varandra för sista gången båda iklädda dyngsura basketkängor på en busstation,
·         När vi åker båt hem sent på kvällen och allt känns lite som en film och han som kör båten ber om en kram,
·         När en kille i sjömansskjorta ler mot mig i publiken innan konserten, och när samma kille sen vinkar till mig och ler dagen efter

1 kommentar: