tisdag 13 september 2011

Hej du det var ju ett tag sen, 600 dagar, men vem räknar precis? (Okej inte jag ,så mer cirka 600 dagar.)

Ibland händer det att jag tänker på dig, fast jag inte vill. När jag ser röda adidas tröjor med vita ränder, när jag ser ett 88:an glasspapper, när jag hör Kents låt Frank,  när jag ser på Coraline, när jag åker buss 500 från Karlstad på kvällen, när jag går förbi ert hus,när jag hör Säkertraden "Dom jävlarna ska skjuuuuuutas!", när jag tänker tillbaka på Arvikafestivalen, när en tjock katt går förbi på gatan, när jag ser Keso i kyldisken, när jag ser unga män i chinos eller när jag ser någon som är det minsta lik dig. Fast oftast behöver jag inte bli påmind, det är som en timer i hjärnan, en timer som har ställt in att tänka på dig. Och jag vet att det är töntigt,fel och allt sånt där, jag menar, du har säkert glömt mig. Och det är det som gör lite ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar