måndag 23 augusti 2010

mening

jag önskar jag kunde berätta allt för dig. visste du förresten att det finns personer som aldrig kan bli kära, inte helt, de kanske tror att de är det, fast de egentligen bara misstar sig. sånt får man lära sig om man läser psykologi, och det gör jag. ibland känns det som att jag borde skaffa mig en riktigt hobby. jag fyller mina tankar, min tid med dagdrömmar, fina drömmar, om citronfjärilar, bubblande sockerdricka, mjukt grönt gräs, dåligt stämda gitarrer som ger ifrån sig fina melodier, jag drömmer om poppojkar med riktiga popluggar, som klär sig i ränder och tar bilder i motljus med gammaldagsa kameror, drömmar som antagligen inte kommer slå in. någonsin. ändå fortsätter jag bort dit. till färgerna man bara ser på bio. och önskar att allt var så meningsfullt som i böckerna som skrevs för så länge sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar