torsdag 2 september 2010

är du fortfarande arg?

Ibland tänker jag på dig. Undrar hur det är med dig och så. Om du någonsin lämnande henne som du sa att du var på väg att göra. Om du fortfarande har på dig dina röda tröja, och om du skulle ha på dig den om jag såg dig igen. Fast du är så långt bort, att det skulle varit lite av en omöjlighet. "Ingenting är omöjligt Kalle," sånt som bara sägs på film, men jag vill kunna tro på det. Han sa att naivitet är gulligt. Och jag kan fortfarande sakna dig ibland. Jag har aldrig känt så mycket som jag gör när jag är med dig. Är du fortfarande arg? Är du fortfarande trött? Önskar du fortfarande att vi aldrig hade mötts? Ibland önskar jag att du inte ser ut som du gör. Lånade ord. Jag kan inte ens använda mig av mina egna. Men de beskriver bättre det jag känner, och jag antar att det är där förklaringen ligger. Orden passar så bra, även om orden, vill du fortfarande inte veta av mig hade passat en aning bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar