måndag 6 september 2010

för att Håkan är så fin att citera

Sitter och häller apelsinjuice utan fruktkött mellan två glas. Ser personer som cyklar förbi med vind i håret, gråvita moln som segar sig fram, och en stor lönn som snart kommer brinna i grenarna. Tantigt? kanske det. Önskar att jag också kunde göra såna meningslösa men ändå fina saker, som har större betydelse än man tror. Jag tyckte du sa lönnlöv. Lyssnar på Iron & Wine, iklädd snickarbyxshorts och en lånad målartröja som är så där mysigt skön. Tänker på livet, allt jag måste göra, och de få sakerna som jag faktiskt vill göra.
Saker jag vill göra;
-Köpa fina höstskor som man kan trippa omkring och känna sig lite söt i fast jag nästan inte har råd.
-Lämna in min engångskamera på framkallning och få fina bilder från sommaren och popaganda i handen.
-Trycka en "Smiths is dead"-tröja á la Morrissey.
-Göra blandband till söta pojkar som inte vet vem jag är, men hoppas att de kanske någon gång tänker på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar