fredag 14 januari 2011

tankar klockan halv två en fredagkväll

Jag tycker inte om marmeladkulor, även om det är godare än jag minns det.
Ska man ha sjömansklänningen med knappar på sig i morgon, eller ska man leta på en farfars tröja?
Jag borde inte gilla dig. Jag gillar dig. Jag hatar dig lite för att jag gillar dig och att du inte gillar mig. Jag hatar mig själv ännu mer för att jag just hatar dig, det är ju inte som att det är ditt fel? Eller är det det det är? Men mest hatar jag mig själv för att jag gillar dig. Blir lika klyschigt som en Håkan text, men klyschor finns väl där för någon anledning, användning, för att de stämmer med verkligheten. Nästan filosofiskt.
Vad gör jag när läppstiftet tar slut och jag inte kan köpa nytt?Allt på grund av mitt nyårslöfte, och man måste ju följa principerna, göra så som det är sagt, annars är det ju ingen mening med det. Redan nu i januari, har jag tankar på att göra en lista på "att-köpa-2012". Det gör mig ledsen, hoppas tankarna dör ut tillsammans med snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar