tisdag 11 januari 2011

något sånt en alldeles för sen kväll

min bästa vän är flera personer som jag gillar att umgås med och ibland berättar lite för mycket för.
när jag borstar tänderna tänker jag hur många timmar av mitt liv som jag har stått där framför spegeln.
när jag lagar mat planerar jag långt i förväg för att det ska bli bra, för att sedan misslyckas lite halvt.
jag är rädd för ensamhet.
den värsta känslan är att inte bli sedd, att vara ignorerad, att ingen skulle bry sig om man försvann.
den bästa känslan är att veta att någon tänker på dig, eller när allt bara känns sådär perfekt som det gör ibland.
jag är bäst på att vara bestämd, och är väldigt envis.
jag är sämst på att släppa saker och gå vidare, jobbigt värre.  
jag lyssnar på min mamma alltför ofta.
 jag pratar ganska mycket och osammanhängande.
jag tycker om pussar i nacken, när det är helt nybäddat i sängen, när det regnar och man hör hur det smattrar mot taket.
kärlek är  när allt annat inte spelar någon roll längre, den bästa känslan, och massa kemikalier i kroppen.
i somras var jag glad dansandes runt i röda träskor, med tanken " det här är den bästa sommaren..."
 sist jag grät var när jag tänkte på allt jag kunde ha gjort för att andra ska få det bättre men aldrig gjorde.
när jag vill tänka  stänger jag in mig på toaletten och blundar, det brukar funka.
när jag bakar blir det alltid jättestökigt hur mycket jag än anstränger mig.
 just nu tänker jag på att jag borde somnat för länge sen.
 idag har jag ätit pannkakor med sirap och grädde som min pappa lagat.
 ikväll ska jag  inte göra så mycket, typ lägga in Plastic Beach och Emil Jensen på ipoden. Eller det var det jag gjorde i alla fall.
imorgon kommer jag  att vara död, eller önska att jag var, gå i skolan, släpa mig fram, äta frukt.
 min mobiltelefon är lite som en prästkrage till utseendet och fylld av konstiga sms.
när jag vaknar på morgonen brukar jag tänka att det är ett nytt äventyr.
om jag var ett djur skulle jag vara en räv; söt ,smart och helt fantastisk *klick**klick*

1 kommentar:

  1. Sv; Ja, du jag gillar inte heller hon Summer så mycket. Påminner om en kille som du har namnet "Idioten", men filmen var underbar.

    "Att ingen skulle bry sig om man försvann." Vetdu, jag är rädd för det jag med. Och vissa stunder känner man verkligen att ingen i hela världen skulle bry sig. Men man får bara försöka att få den känslan "kortvarande". Kram på dig!

    SvaraRadera